לתרום או לא לתרום

לתרום או לא לתרום

כבר הרבה מאוד שנים שאני חי, מלמד ומיישם את עקרון ה”מעשר”. תרומה של 10% מההכנסות שלנו לנזקקים. במשך המון שנים תרמתי לילדים חולי סרטן, או לעמותות שמספקות ארוחות למשפחות קשות יום בישראל וכו’. 

היום בבוקר ראיתי בפייסבוק פוסט של חבר טוב שלי דניאל, שארגן תרומה נרחבת (לא בעצמו, דרך מישהי שמנהלת את זה) וביקש באופן פומבי מאנשים שיכולים, לעזור. הבקשה שלו יצרה אצל המון אנשים טריגר לתרום, אבל נוצר שם גם דיון בנושא התרומות. האם תרומה למשפחה שקשה לה כרגע, במיוחד בתקופת החגים, היא דבר טוב ונכון לעשות? או שהיא משתקת ומייצרת “נכות” אצל המשפחה? מייצרת תלות?

כמובן שאשמח לשמוע את דעתכם, אבל אני רוצה לשתף אתכם בדעתי. 

אני חושב שאין משפחה או אינדבידואל שנמצאים במצב כלכלי שמקשה עליהם לסגור את החודש, והם גאים בזה, נהנים מזה או רוצים להישאר במצב הזה.

אני חושב שבספר “מדע ההתעשרות” או ב”חשוב והתעשר” כתוב- התרומה הכי גדולה שלך לעניים היא לא להיות עני בעצמך. התרומה הגדולה ביותר היא להוות השראה לאנשים לצאת מהמצב שלהם. משמע, אם היינו במצב קשה מאוד, מצאנו את הדרך לצאת ממנו ואנחנו עכשיו במקום טוב- עלינו לשתף ולהיות השראה לאחרים שנמצאים שם, להראות להם שאפשר לצאת מהמעגל הזה.

האמונה שלי היא שהבחירה נמצאת בידיים שלנו. למרות זאת חשוב לי לציין שזה לא קל וזה לא פשוט. זה מאוד מאוד קשה לבחור לשנות פרדיגמות, לעשות שינוי ולפעול אחרת. אני גם לא אומר שאנשים שעדיין מתקשים לא עושים את זה, יש כאלה שנאבקים בשיניים ובציפורניים. עם זאת, אני מאמין שאם הם יקבלו מספיק השראה לבחור אחרת ויעשו את הפעולות הנכונות לאורך מספיק זמן- הם יצאו מהמצב הזה.

ועדיין, אני חושב שאם יש ביכולתנו הפיננסית לעזור ולהקל עליהם, גם אם רק בקצת- זו האחריות שלנו.

מכלול החברות של טוני רובינס (גם כאלה שהוא שותף בהן) מוערך היום במיליארדי דולרים. באמצעות עמותות שהוא הקים, הוא באופן אישי אחראי להאכלת אלפי אם לא עשרות אלפי ילדים נזקקים כל שנה. כשהוא בעצמו היה ילד, אמו קיבלה תרומות, הוא מספר שהוא זוכר את סלי המצרכים שקיבלו הביתה. הזיכרון הזה היווה טריגר עבורו לצאת משם ולפרוץ. עכשיו, אחרי שהוא עבר דרך כל כך ארוכה, הוא יכול לסייע ולהיטיב עם אחרים שנמצאים במקום הזה. 

הקורונה גם בעולם וגם בישראל עושה נזקים אסטרונומיים, שממש קשה לתפוס אותם. אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה, אבל הפוליטיקאים היום עסוקים כל כך בשטויות במקום להתעסק בדברים החשובים. זה מטורף.

יש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות. ולגבי האם לתרום או לא, אני הבעתי את דעתי והדבר הנכון לעשות הוא לתת עד 10% מהרווח נטו שלנו, מבלי לפגוע כמובן בתא המשפחתי שלנו.

דבר שני, אם כבר התעסקנו במנטליות של האם זה לא פוגע בהם- זה עובד הפוך. ככל שנשדר ליקום שיש לנו עודף שמאפשר לנו לתרום, זה רק יגרום לתודעה שלנו לייצר ולהרוויח יותר. מנקודת מבט אחרת, זו אפילו מחשבה אנוכית במובן מסויים- אני תורם, אבל בסופו של דבר אני ארוויח מזה כסף, כי התודעה שלי מייצרת שפע.

מקווה שזה הגיוני עבורכם, תעשו את מה שאתם צריכים לעשות. בינתיים שנה טובה, חג שמח ונתראה מחר.

לתרום או לא לתרום

מתוך לייב בקבוצת משגשגים בפייסבוק ששודר בתאריך 17.09.2020

 

תגובות פייסבוק

הגב

*