עוז קורן – מחשבים מסלול מחדש

עוז קורן – מחשבים מסלול מחדש

מכירים את הביטוי הזה מהווייז? כשאנחנו טועים בדרך או מפספסים פניה, והקול הדיגיטלי מתוך הוויז אומר לנו שהוא “מחשב מסלול מחדש”. כשזה קורה, אנחנו מבינים שעשינו טעות בדרך, ועכשיו הוויז יעדכן אותנו איך אנחנו צריכים לנסוע כדי לתקן את הטעות ולהגיע ליעד שלנו.

למה אני בכלל מדבר על זה? לפני כשעה תוך כדי שאני עובר על הנתונים ומכין את הלייב, טלי החליטה לאפות מאפינס. אין ספק שמאפינס זה לא בריא! המצרכים- קמח לבן, ביצים ומוצרי חלב שאני משתדל להימנע מהם, לא טובים לי, אבל זה טעים ממש! הריח שמתפשט בבית וכשזה יוצא מהתנור זה כל כך טרי, רך ומפתה. 

שוב, אני יודע שזה לא עושה לי טוב, ובלי קשר לזה, אני בכלל לא אוכל בבוקר. 

בבוקר אני שותה את כוס הקפה שלי, שגם אותה צמצמתי ל-2/3 כוס כדי לצמצם את צריכת הסויה. אחר כך אני שותה רק מים למשך כמה שעות, לפחות עד השעה 12:00, ואז אני מכין בדרך כלל מיץ ירוק שנותן לי עוד מרץ עד ארוחת הצהריים.

אז הבוקר היא הכינה מאפינס, ובד”כ אני לא מתפתה, אבל היום לקחתי אחד.

אני לא יודע למה. לא הייתי רעב, אבל הריח שיגע אותי והחלטתי לקחת אחד. וואוווווו!! זו היתה הטעות הכי גדולה שלי- לקחת את הראשון, כי כולנו יודעים מה קורה אחרי הראשון. 

זה היה כל כך רך, כיפי וטעים (הם קטנים ונגמרים בביס וחצי) שאחריו לקחתי עוד אחד ועוד אחד.. ולפני שאמרתי ג’ק רובינזון כבר הייתי אחרי 4-5 מאפינס. יש לזה טעם של עוד! 

זה כמו עם הסופגניות הקטנות של רולדין, הם עושים את זה בכוונה! הם יצרו מבחר של טעמים, הסופגניות כל כך קטנות ומפתות, ונמכרות במארזים של 10 או 15. אנחנו אוכלים אחת, ואז “רק” טועמים את זו, ופתאום הטעם ההוא נראה לנו מעניין ובלי לשים לב, חיסלנו כבר חצי מארז.

כשהבנתי מה קרה, תפסתי את הראש! אני אצטרך לשלם את המחיר. בין אם זה כאב בטן או כבדות, כי המזון הזה לא יתן לי את האנרגיות שאני צריך כדי להתרכז הבוקר. 

הביס הראשון הוא הבעייתי, כמעט בלתי אפשרי להפסיק אחרי אחד.

תחשבו על זה, כמה מהר אנחנו מוצאים את עצמנו מחוץ למסלול? 

לפני כמה חודשים עשיתי לייב והסברתי על טיסה מתל אביב לניו יורק. הסבירו לי פעם איך זה עובד, ואני רוצה להמחיש לכם באמצעות הדוגמה הזו.

כשהמטוס יוצא מתל אביב, מוגדר לו מסלול טיסה מסויים עד ניו יורק. בשמיים אין מסלולים, אין כבישים ולכן יש לטייס האוטומטי נטר GPS עם המסלול המוגדר. המטוס יוצא מנקודה A לכיוון נקודה B ומתקדם עם המסלול, עד שהוא חורג ממנו טיפה. בזמן שזה קורה הטייס האוטומטי “מחשב מסלול מחדש” ומחזיר את הטיסה לכיוון המסלול המוגדר. אז קורה משהו מעניין, המטוס חורג מעט לכיוון הנגדי והוא שוב “מחשב מסלול מחדש” ושוב המטוס חורג לכיוון הנגדי, מה שגורם לטייס האוטומטי שוב לחשב מסלול מחדש. זה קורה אלפי פעמים במהלך הטיסה עד שאנחנו מגיעים ליעד. 

רוצה להכניס פה את האיור שציירת על הלוח?

אם חשבתם שמסלול טיסה הוא חלק ועובד בדיוק עם מסלול שהוגדר, אתם טועים. לנו כנוסעים המסלול אולי נראה ומרגיש חלק, אנחנו פשוט לא יודעים שיש שם GPS שמתקן את הטיסה כמעט בכל רגע. מעלה לכיוון הזה ומעלה לכיוון השני שוב ושוב ושוב. אנחנו אולי מרגישים סיבובים חדים לקראת נחיתה כשהמטוס צריך להסתובב אבל הטיסה עצמה נראית לנו די חלקה. תחשבו כמה קל למטוס לסטות מהנתיב שלו ולמצוא את עצמו במקום אחר, מרוחק מאוד מהיעד שלו. הצעד הראשון, הסטיה הראשונה מהמסלול מאוד קלה לביצוע.

תחשבו כמה קל לנו לסטות מהמסלול שלנו. לעשות את הצעד הראשון ולהמשיך עם אותו הכיוון. כמה זה פשוט! לעשות עוד טעות ועוד טעות.. עד שאנחנו מוצאים את עצמנו לגמרי מחוץ למסלול. הרבה יותר קשה לחזור חזרה ולתקן.

עם זאת, כשעשינו רק טעות אחת קטנה, זה עדיין קל. סטינו טיפונת מהמסלול שלנו ואנחנו יכולים יחסית בקלות לחזור אליו.

עבורי, כמישהו שמאוד מקפיד על בריאות והמצב הפיזי שלי, מאוד קל לחשב מסלול מחדש. אז התפתיתי למאפינס האלה, חרגתי. עכשיו אני אעשה קצת יותר פעילות פיזית, אוסיף עוד מיץ ירוק או אעשה פעולה אחרת שתעזור לגוף שלי לשחרר את הרעלים שהצטברו.

כמו תמיד, גם זה נכון לכל תחומי החיים שלנו, אז תבחנו את חייכם- איפה אתם צריכים לחשב מסלול מחדש, ו-ת-ע-ש-ו!

עוז קורן – מחשבים מסלול מחדש

מתוך לייב בקבוצת משגשגים בפייסבוק ששודר בתאריך 29.10.2020

תגובות פייסבוק

הגב

*