עוז קורן מלמד: איך שוברים פלאטו

עוז קורן מלמד: איך שוברים פלאטו

כשאנחנו מתחילים פעולה באחד משבעת תחומי החיים, תמיד נתחיל מנקודת פתיחה כלשהי. בגלל שאנחנו רק מתחילים בפעולה, העליה תהיה גבוהה ביציאה לדרך, ומהר מאוד נראה תוצאות כלשהן. לפעמים מספיק שנעשה עוד ועוד מאותו הדבר וכבר תהיה לנו התקדמות.

לא משנה אם אנחנו מדברים על כושר, ללמוד משהו חדש, להתחיל עסק, אם נעשה עוד ועוד מאותן פעולות תהיה התקדמות, נראה התחלה של צמיחה. אחרי מס’ שבועות / חודשים או אפילו שנה (תלוי כמה הדבר גדול ומורכב וכמה פעולות כבר עשינו) נמצא את עצמנו בפלאטו.

אז מה זה פלאטו? פלאטו זה בעצם מישור, ה”קו הישר” בגרף. בשלב הזה אנחנו שומרים על רמה מסויימת. אנחנו עומדים באותה הנקודה ולא מתקדמים עוד. 

לאחר פרק זמו מסויים יתחיל להתגנב ספק: למה אנחנו לא מצליחים להתקדם? למה נעצרנו ולא עולים עוד למעלה? כי חווינו עלייה אינטנסיבית ועכשיו אנחנו מרגישים תקועים.

אנשים בשלב הזה בדרך כלל מרימים ידיים ומוותרים. השיח הפנימי שמתנהל הוא לרוב- הגעתי לפלאטו ואני רוצה לפרוץ קדימה, לייצר פריצת דרך אבל אני תקוע! איך יכול להיות שאני עושה את אותם הדברים ובעצם שם גז בניוטרל? התחושה היא שאנחנו תקועים באיזושהי רמה ולא מצליחים להתקדם ממנה.

וזה נכון לגבי כל דבר בחיים- כסף, קריירה, פיננסים, בריאות וכו’.

איינשטיין אמר שההגדרה לטירוף היא לעשות את אותן הפעולות שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות. הוא לא סתם אמר את זה, זה נכון וזה מה שאנשים מרגישים כשהם נמצאים במצב הזה לפרק זמן מאוד ממושך. מה שקורה אחר כך זה שהם פשוט מוותרים.

היום אני רוצה ללמד אתכם איך לשבור פלאטו.

אחד הדברים המשמעותיים ביותר שצריך לעשות כדי לשבור פלאטו, זה קודם כל לבצע מדידה.

מה אנחנו מודדים? מה עשינו עד עכשיו ואיפה אנחנו נמצאים כרגע.

אתן לכם דוגמה מחדר הכושר, כיוון שבתחום הזה מאוד קל לבצע מדידה. אדם מחליט להיכנס לכושר. הוא מגיע לחד”כ, שם יושב איתו מאמן ובונה עבורו תכנית אימונים לתקופה הראשונה (נגיד לחודש- חודשיים). 

תכנית העבודה הראשונית היא מאוד קלה לביצוע. לאחר מכן בונים תכנית קצת יותר אינטנסיבית, וכמה זמן אחר כך מגיעים לפלאטו. אנחנו לא עולים במסת השריר, לא מצליחים לאתגר את עצמו עם תרגילים מורכבים יותר ומבנה הגוף שלנו לא משתנה. זו דוגמה מצויינת כיוון שכאן זה מדיד. אנחנו יודעים מה היתה נקודת ההתחלה שלנו, יודעים בדיוק מה עשינו וגם יודעים להגיד איפה אנחנו תקועים.

השלב הבא אחרי שמדדנו, הוא לשבור את הדפוס- בדיוק כמו שאיינשטיין אמר- מתחילים לעשות פעולות אחרות. מה זה אומר? 

נחזור לחדר הכושר. בשנים שבהן עבדתי כמאמן בחד”כ, ובאו אלי מתאמנים שהרגישו תקועים, הייתי מסתכל על התכנית שלהם ואחרי המדידה פשוט שיניתי להם את התכנית! החלפתי את התרגילים, את הסדר שלהם, שיניתי משקלים ואת כמות החזרות. 

זה כל כך פשוט והפריצה מגיעה בקלות! ולמה זה קורה? כשהם מפסיקים לעשות את מה שהתרגלו לעשות, אותם השרירים שכבר התרגלו לסדר פעולות מסויים, למאמץ קבוע, לכמות חזרות, לתרגילים שעשו ולמעמסה פתאום מקבלים שינוי. השינוי הזה הוא הטריגר שלהם לצמוח ולגדול שוב. 

אחרי תקופה מסויימת אפשר לחזור לתכנית המקורית, אבל העיקר פה הוא ששברנו את הפלאטו! עכשיו יהיה קל להעמיס יותר משקל, או להגדיל כמות חזרות. הגוף מקבל את התכנית החדשה אחרת, הוא יגיב בהתאם ואנחנו נראה את התוצאות.

זה אולי נשמע לכם מאוד פשוט וטריוויאלי, אבל תתפלאו כמה אנשים לא יודעים את זה!

אותו הדבר קרה גם בריצה שלי. 

מי שעוקב בקבוצה יודע, שבתחילת ספטמבר קיבלתי על עצמי החלטה לעלות מריצה אחת בשבוע לשתי ריצות. התוצאה היתה שאחרי למעלה משנה שאני רץ כמעט את אותו המרחק בכמעט אותו קצב, תוך שבועיים או שלושה מאז שהתחלתי לרוץ פעמיים בשבוע, היתה לי פריצת דרך מטורפת! אתם יכולים להיכנס לפרופיל האישי שלי בפייסבוק ולגלול למטה, אני תמיד מפרסם את תוצאות הריצה שלי. אתם תראו איזה קסם קרה במהלך החודשיים וחצי האחרונים.

בריצה העיקרית של יום שבת עליתי מ-2-3 ק”מ, ל-6 ק”מ, בקצב של פחות מ 6 דקות לק”מ שזה ממש מטורף בעיניי. בריצה של ימי רביעי עליתי מ-3 ק”מ ל-4 ק”מ. באופן כללי עליתי מריצה של 3-3.5 ק”מ בשבוע, לכמעט 10 ק”מ. אתם מבינים כמה זה מטורף? 

חשוב לי לציין שלא הרגשתי תקוע עם הריצה. היה לי נוח במקום הזה, עד שהגעתי להחלטה שהגיע הזמן לפרוץ דרך. מכיוון שידעתי מה אני צריך לעשות, מיד החלטתי להעלות כמות לשתי ריצות שבועיות והתוצאות הגיעו במהירות.

הכלל הזה עובד בכל תחומי החיים שלנו. בוידאו הנעוץ בראש הקבוצה, אני מדבר על שבעת תחומי החיים. את העיקרון של שבירת הפלאטו אתם יכולים לקחת לכל תחום: אם זה בהקשר המשפחתי, התקשורתי, עם הילדים/ בני הזוג/ ההורים, אם זה בהקשר העסקי או הפיננסי הכספי.

קצת לפני תחילת חודש נובמבר התחלנו את השיווק למחזור הבא של “המשקיע” שעתיד להיפתח במרץ 2021, והעלינו את הקמפיין לאוויר כשאנחנו עדיין בעיצומו של מחזור 7. הביקוש היה כל כך גדול שכבר היו לנו כמה מתעניינים למחזור 8.

אז יצאנו לדרך ומהר מאוד כבר רשמנו 5-6 אנשים. מדהים, לא?! אחרי כשבועיים משהו קצת נתקע עם השיווק והגענו לפלאטו. התייעצנו עם מספר אנשים והחלטנו לעשות שינוי. 

לפני יומיים (בלילה שבין חמישי לשישי) העליתי פוסט חדש, שמדבר על עסקת הנדל”ן הראשונה שלי. אני חייב להגיד לכם שקרה ממש קסם! במהלך השישי- שבת נכנסו יחד קרוב ל-80 לידים חדשים ברבע מהעלות ששילמנו בשבועיים הקודמים. זו רק דוגמה אחת לשינוי הפעולות שאנחנו עושים כדי לקבל תוצאה אחרת ולשבור את הפלאטו!

איפה שאתם מרגישים תקועים כרגע? מה הפעולות שאתם עושים? תמדדו, תבחרו פעולות אחרות ותצאו מהפלאטו!

בהצלחה 😊

עוז קורן מלמד: איך לשבור פלאטו?

מתוך לייב בקבוצת משגשגים בפייסבוק ששודר בתאריך 14.11.2020

 

תגובות פייסבוק

הגב

*