הגיע הזמן לעשות פה סדר

הגיע הזמן לעשות פה סדר

ראשית, הקדמה קצרה:

כפי שרובכם יודעים, אני עובד עם לפטופ Mac כבר משנת 2014. זה התחיל במעבר שלי למכשיר אייפון והמשיך ללפטופ, וזה קרה אחרי שנים שבהן הייתי “חסיד” של מכשירים שאינם של Apple, בגלל הפלטפורמות הסגורות שלהם, חוסר הנגישות והריחוק מכל מה שמיוצר על ידי חברות אחרות. 

אבל ברגע שחוויתי את היתרונות של האייפון והבנתי עד כמה חזקה התוכנה והחומרה של המכשירים עברתי ל- Mac.

עכשיו אני עובד עם לפטופים כבר קרוב ל- 20 שנה, עבדתי כמעט עם כל החברות- HP, DELL, LG, LENOVO, IBM ועוד. אני יכול לומר לכם שיש לי את ה-Mac כבר שש שנים ואני עומד על 0% Downtime. (מי שמשתמש בלפטופ מכיר מונחים כמו-  Blue Screen או Downtime, לעשות ריסטארט ולפרמט הארד דיסק).

כל הלפטופים שעבדתי איתם היו מחזיקים מעמד בין שנה לשלוש שנים, ואז עברתי ל- Apple וכמו שאמרתי- אני עומד איתו על 0% Downtime.

אני לא אומר את זה כפרסומת ל- Apple, כיוון שגם להם יש את החסרונות שלהם. אחר החסרונות הבולטים הוא כוננים קשיחים ניידים או התקני USB. אם הכונן או ההתקן מפורמט למייקרוסופט, ניתן יהיה לראות את הקבצים שנשמרו עליו, אך לא ניתן יהיה לערוך אותם. כדי לערוך קובץ כזה אנחנו צריכים להשתמש בתוכנה של צד ג’.

דוגמה: התחלנו את מחזור 7 של תכנית “המשקיע”, וכל הקורס שמור לי על הכונן הקשיח החיצוני. כשהתכוננו לפתיחת הקורס, הייתי צריך לערוך את המצגת של השיעור הראשון. הורדתי את הקובץ למחשב, ביצעתי את השינויים ושמרתי אותו. לאחר מכן, כשרציתי להעביר אותו בחזרה להארד דיסק, נתקלתי באתגר. משהו לא הסתנכרן כמו שצריך עם המערכת של הספק החיצוני ולא הצלחתי לשמור אותו.

זה הוביל אותי להחלטה לעשות סדר בכונן הקשיח (500G) שנמצא בשימוש כל הזמן, וגם בכונן נוסף שמשמש כהתקן הגיבוי שלי. יש אנשים שמשלמים המון כסף ושומרים הכל בענן, אני משתמש בכונן עם נפח של 2 טרה ושם יש לי גיבוי להכל.

יש שם את כל האירועים, כל התמונות, כל הסרטונים, כל התכניות, כל הכנסים וכל הסדנאות שעשיתי אי פעם. 

אז אתמול ישבתי במשך שעות ארוכות ועשיתי סדר בכל מה ששמרתי על הכוננים האלה. העברתי לגיבוי דברים חדשים ששמרתי, ניקיתי, פרמטתי ועשיתי סדר בכל התוכן שנמצא שם. עברתי על כל מה שנמצא על ההארד דיסק של המחשב והעברתי את זה לשני סוגים שונים של גיבויים. ממש סדר פסח, קיבלתי את ההחלטה ופשוט עשיתי את זה! 

בסופו של דבר סיימתי את התהליך, הכונן עכשיו נקי ומסודר ויש עליו רק את מה שאני צריך באופן נגיש, פרמטתי אותו למאק ועכשיו אני לא צריך צד ג’ כדי לבצע את השינויים וזה מסונכרן. יש לי עדיין עבודה שאצטרך לעשות- לבדוק ולמחוק כפילויות, או למחוק דברים שאין לי בהם צורך יותר. אבל נראה לי שאעשה את זה בכיף שלי במהלך השבת. 

רציתי לשתף אתכם בזה מכיוון שיש משמעות לתקופת החגים הזו. לראש השנה יש את משמעות ההתחדשות, לבוא לבן ונקי, ויש גם את ה”תשליך” של יום כיפור. אני ממליץ לכם להשתמש בתקופה הזו כזרז כדי לעשות את הדברים שאנחנו בדרך כלל נמנעים מלעשות או שמים בצד.

קחו את הזמן לעשות את הסדר, את הניקוי הזה. לסדר את המשרד או את הבית. את הדברים שהדחיינות האנושית שלנו גורמת לנו לא להתעסק איתם ביום יום. יש דברים שאנחנו פשוט לא מספיקים לעשות בהתנהלות השוטפת שלנו, כי תמיד יש משהו חשוב ודחוף יותר לטיפול, במרדף המטורף הזה, במירוץ החיים שאנחנו חיים בתוכו.

אני ממליץ לכם ממש להשתמש בתקופת החגים כשיש סביבנו עננה של התחדשות ורצון להגיע “נקיים” יותר לשנה החדשה, כדי להתנקות באמת. בנוסף, כרגע רובנו נמצאים בסגר עקב הקורונה. אז בואו ננצל את הזמן כדי לנקות ולסדר. קחו בחשבון שככל שהרעשים האלה מתנקים לנו מהראש, התמונה הרבה יותר ברורה ואנחנו יכולים ליצר משהו חדש. אפשר לנצל את זה שניקינו את רעשי הרקע ואנחנו יכולים עכשיו להתמקד בדברים החשובים באמת. אם נעשה את זה, נצליח להגיע לשנה החדשה עם רעיונות חדשים, עם פריחה חדשה ועם שגשוג אמיתי. הגיוני, נכון?!

אחד הדברים הראשונים שראיתי הבוקר בנייד שלי, היה פוסט של הפרופסור שלי לסקסופון מלפני כמעט 24 שנה. הוא כתב על הקיר שלי בפייסבוק שיצא לו לראות קצת מהתמונות שלי, מהעשייה שלי והוא מאוד שמח בהצלחה שלי. זה הגיע ממש משום מקום. עוד לא עניתי לו אבל זה ממש ריגש אותי לראות את זה כי לא תקשרנו כבר 20 שנה. כמובן שאגיב לו אבל המקרה הזה מתחבר לעיקרון שיש סיבה לכל דבר, גם אם אנחנו לא מבינים אותה. מיד תבינו למה אני מתכוון.

במהלך השבוע האחרון עלתה בי תשוקה לחזור לנגן בסקסופון, להתמקצע ולהגיע שוב לרמות שהייתי בהן (יקח זמן להגיע לשם, אני יודע). חשבתי לעבוד על יצירה שהתחלתי לעבוד עליה לפני 22 שנה. זו יצירה מדהימה שעלתה לי לראש בשבוע האחרון ובא לי לעשות פרוייקט שקשור אליה. מעולם לא הגעתי איתה לרמת ביצוע גבוהה מספיק ולא ביצעתי אותה בקונצרט, רסיטל או הקלטה. 

היתרון של חיים בחופש פיננסי הוא שיש לנו את הבחירה לעשות מה שבא לנו מתי שאנחנו רוצים. תבינו, אין לי ג’וב, אין לי “עבודה”. כשאני קם בבוקר אין לי משרד ללכת אליו. כשטלי קמה בבוקר, היא עדיין צריכה ללכת למשרד ולנהל את העסק כמנכ”ל משותף של חברה גדולה.

אמנם יש לי פרוייקטים שאני עובד עליהם, יש דברים שאני עדיין צריך לעשות אבל בחרתי בהם. יש לי את ״תכנית המשקיע״, אבל אני זה שבחרתי לפתוח עוד מחזור, אני בוחר ללמד. אני בוחר מה לעשות, מתי לעשות ואם בכלל. כל ה”חובות” שלי הן מבחירה!

אני משתף אתכם בדברים האלה במטרה לגרות את החשיבה שלכם כל הזמן, את היצירתיות והעשייה שלכם. אולי משהו יהווה עבורכם טריגר לקבל החלטה לפעולה מסויימת שתייצר אצלכם פריצת דרך.

עוז קורן – הגיע הזמן לעשות פה סדר

מתוך שידור לייב בקבוצת משגשגים בפייסבוק בתאריך 17.09.2020

 

תגובות פייסבוק

הגב

*