פרדיגמות – חלק 4

פרדיגמות – חלק 4

הגענו לחלק האחרון בנושא המרתק הזה. כפי שאמרתי לכם כבר, את נושא הפרדיגמות אני מלמד כבר משנת 2013.
זה הועבר הן כחלק מהתוכן של קורס “הנוסחה”,  קורס הדגל שלי, ובעבר עשיתי סמינר של יומיים בנושא שינוי וקיבוע פרדיגמות. 

למען האמת, זו הפעם הראשונה שאני מלמד אותו במתכונת חינמית. כמובן שלא כל כל החומר הועבר כאן, אני יכול לדבר על הנושא הזה במשך ימים שלמים.
החלק היום הוא המשך ישיר ללייב של אתמול בו הסברתי על טכניקה אחת לקיבוע פרדיגמות באמצעות Affirmations או בעברית- מחייבים.
משפטים חיוביים כתובים, אותם אנו מדקלמים. 

נתתי לכם את משימת הפעולה אחרי שכתבתם את המשפט- להקריא אותם בקול 100 פעמים. אפשר להקריא מול ראי.
הדרך הנכונה ביותר לעבוד היא לקשור את המחייבים לטכניקה שאסביר לכם עכשיו.
בספר “מדע ההתעשרות” של וואלס די וואטלס שנכתב בשנת 1913, הוא מלמד איך לבנות תמונה מנטלית.
תמונה מנטלית היא תמונה שאנחנו מחזיקים בראש והיא מראה לנו את התוצאה הסופית הרצויה של מה שאנחנו מבקשים לייצר או להשיג בחיינו.

במדע ההתעשרות כמובן מדובר על כסף. אבל לא מדובר בכמות השטרות שאנחנו רוצים להחזיק בהם, אלא איך נראית התוצאה הסופית של תהליך ההתעשרות שלנו. 

מי היינו כשהיינו עשירים? כשהיה בידינו ההון שהיינו רוצים? איך היה נראה הבית שלנו בסוף התהליך? הרכב שלנו? המשפחה שלנו? איכות החיים שלנו? מי היינו כבני אדם? איך היינו מתנהלים ומתנהגים כשכבר הגענו לתוצאה המיוחלת? איך היינו מדברים? 

אם אני אקח את זה לדוגמה שנתתי על הדיאטה, השאלות היו: איך היינו נראים בתוצאה הסופית? איך היה נראה הגוף שלנו? 

סיפרתי לכם על התמונה שאני מחזיק פה על המדף, תמונת ההשראה שלי. היא אמנם תמונה מהעבר, אבל עבורי היא מסמלת את האידיאל של איך הייתי רוצה להיראות ולהרגיש כשאני בשיא שלי. אני זוכר באופן ממשי איך נראיתי ואיך הרגשתי וכך קורה עם התמונה המנטלית. 

אז אתם כבר מבינים שאפשר להשתמש בזה בכל תחום שנבחר. בין אם זו מחלה שאנחנו רוצים להבריא ממנה, לחץ ועומס נפשי עקב מצב כלכלי, משפחתי או חברתי שהיינו רוצים לשנות- אנחנו יכולים ליצור תמונה מנטלית של שקט, שלווה ורוגע. 

פשוט לבנות בראש את התמונה המנטלית של התוצאה הסופית ולהשתמש בחמשת החושים שלנו כדי שתהיה כמה שיותר מוחשית: מה אנחנו מרגישים שם? מה אנחנו מריחים? מה אנחנו טועמים? (לאו דווקא בהקשר לאוכל, אלא מה ה”טעם” של אותה התקופה) מה אנחנו שומעים? מה אנחנו רואים? אם בתמונה המנטלית אנחנו על חוף הים, תחושו את החול, את המים. 

ככל שתחושו את זה בכל חמשת החושים, התמונה תהפוך ליותר אמיתית וממשית. 

ככל שהתמונה ברורה לנו ומוחשית, לאחר התהליך, יהיה לנו הרבה יותר קל לזמן את התמונה המנטלית.
אם נשב אפילו במדיטציה ונראה לנגד עינינו את התוצאה, התמונה הזו תצוף ברגע. כל ההרגשה שהיא כוללת תצוף ברגע.

ואז כשאנחנו מקריאים את המחייבים שלנו ומזמנים את התמונה המנטלית הזו לתודעה שלנו, העוצמה של זה הופכת את התמונה המנטלית ליותר מציאותית, והיא תתממש הרבה יותר מהר. וכך, כשנתחיל לעשות פעולות אקטיביות לכיוון התוצאה, אנחנו נעשה 50%  והיקום יעשה 50% מה שיקדם ויקרב אלינו את הגשמת התמונה המנטלית. זו המשמעות של “הסוד“.

נחבר את המשפטים שלנו עם התמונה המנטלית. בכל פעם שאנחנו אומרים את המשפט ממש לראות את התמונה וכמובן להשתמש בכל חמשת החושים, לראות איך זה מתממש. 

וואלס די וואטלס אומר שזו העבודה הקשה ביותר שיש בעולם. לבנות ולהחזיק תמונה כזו בראש בזמן שאתה פועל להשגת התוצאה, ולהיצמד אליה, זה קל אבל ממש לא קל. 

קיימת טכניקה נוספת והיא לצלם את עצמכם בוידאו.

אני מלמד את זה בשיעור 5 של הנוסחה. אנחנו מצלמים וידאו שבו אנו מקריאים את הפרדיגמה החדשה.
מצלמים את עצמנו שוב ושוב עד שזה מרגיש אמת. כמו שחקן קולנוע כשהוא משחק בסרט, זה נראה אמיתי. כאילו אלה החיים שלו. הוא אמין וזה לא נראה לנו כמו משחק.

זה קורה כך- אנחנו מצלמים את עצמנו בוידאו שוב ושוב עד שאנחנו מאמינים שזו האמת שלנו. כשיש לנו את הטייק המושלם הזה אנחנו נצפה בו שוב ושוב ושוב. נרצה לצפות בו 50-60 פעמים ביום. (לא להיבהל, זה וידאו של 20 שניות, אתם רואים אותו 3 פעמים בדקה).

זה כמו לצפות בפרסומת, להקשיב למשפט או לראות שלט חוצות שחוזר על עצמו. אנחנו ניתקל בו כל כך הרבה פעמים עד שזה נטמע בתת המודע שלנו. 

טכניקה נוספת היא לעבוד עם Buddy. 

Buddy הוא שותפ/ה לתהליך. זה מישהו שאנחנו מדברים איתו לפחות פעם ביום, ונעדכן אותו מה עשינו בכל יום לטובת התהליך שלנו. בשיחות איתו נהיה ממוקדים במטרה שאנחנו רוצים להשיג, בפרדיגמה החדשה שאנחנו רוצים לקבע והם יחזקו אותנו, יגידו לנו שאנחנו יכולים ושאנחנו מסוגלים לעשות את זה. 

זוכרים את “יחס הקסם” בין חיוביות ושליליות?  

כשנרצה לעשות איזשהו שינוי בחיים, לכולנו יש מספיק אנשים מסביב שיתנו לנו ביקורת שלילית. אנחנו צריכים גם מישהו שיתן לנו תמיכה חיובית. 

אתם זוכרים? כדי שנצליח להשתפר ולהתקדם אנחנו צריכים 5 או 6 אמירות חיוביות על כל אמירה שלילית אחת. בדיוק לשם כך נועד ה-Buddy.

לסיכום, אלה ארבע הטכניקות שלמדנו לקיבוע פרדיגמות-

  1. מחייבים
  2. תמונה מנטלית
  3. וידאו פרדיגמה חדשה
  4. Buddy

אם תיישמו את כל הארבעה האלה כל יום, אתם תראו שינויים כבר תוך שבוע, אבל אני מבטיח לכם שאם תתמידו, אחרי 100 יום הנושא הזה בחייכם ישתנה מקצה לקצה. 

בינתיים נסיים עם הנושא הזה.
בהצלחה!!

עוז קורן שינוי פרדיגמה

מתוך לייב בקבוצת משגשגים בפייסבוק ששודר בתאריך 17.10.2020

תגובות פייסבוק

הגב

*