פעם כשאהיה יותר צעיר

פעם כשאהיה יותר צעיר

היום אני רוצה לדבר איתכם על ספר שהתחלתי לקרוא אתמול. שם הספר הוא “פעם כשאהיה יותר צעיר“, כתב אותו יעקב בורק. זה לא ספר הרפתקאות, פרוזה או ספר עלילתי בדיוני, אלא מהספרים שאני מקפיד לקרוא. אני מוצא את עצמי בשנים האחרונות קורא יותר ספרי התפתחות אישית, העשרה, העצמה, מהספרים שפותחים לנו את הראש וגורמים לנו לחשוב.

קיבלתי אותו ליום ההולדת שלי מתישהו במהלך השנים האחרונות, וכמותו יש לי עוד כמה ספרי קריאה שעוד לא הגעתי אליהם. אני רוצה להמליץ עליו בחום.

התחלתי לקרוא אותו ביום כיפור. אמנם סיימתי לקרוא רק רבע ממנו, וכבר גיליתי שהוא נוגע בהמון מהנושאים שאנחנו מדברים עליהם בתקופה האחרונה. הדברים החשובים באמת, המיינדסט שלנו ומה חשוב בחיים. 

יעקב בורק הוא בן 72, בעל יכולת כתיבה מרתקת. לוקח זמן לקרוא ספרים מהסוג הזה, הם עמוקים מאוד, ועדיין אני מוצא את הכתיבה שלו מאוד מעניינת וקולחת. אני מציין את זה מכיוון שקראתי לא מעט ספרים שמתעסקים בדברים חשובים כמו זה- כאלה שיש להתעמק בהם. הם אולי מעניינים מאוד מבחינת התוכן, אך הכתיבה שלהם מעייפת.

הוא מדבר בשפה שאני מדבר וקולע בצורה מאוד יפה לדרך החשיבה שלי, אני לא מתווכח איתו כל כך 😊

אני אתן לכם דוגמה מסיום החלק הראשון. הוא נקרא- “אושר: גזור ושמור”. כאן הוא נותן “עשרה כללים המובילים לאושר ונמצאים בשליטתנו”. הוא מציין כאן כמה דברים שאולי נשמעים טריוויאלים אבל הם לא.

הוא כותב דברים כמו: שינה, פעילות גופנית, להשקיע בחוויות ופחות בדברים חומריים, פיתוח יחסים חברתיים קרובים, אפשרו לגופכם את המנוחה ועוד נקודות נוספות.

בסופו של דבר, עשרה הכללים שלו מתחברים מאוד למה שאני מלמד על שבעת תחומי החיים, ונוצרת איזושהי סימביוזה ביניהם. אהבתי מאוד את הכותרת, כי היא מעניינת ומעודדת חשיבה. גם אני מאוד אוהב להציב לאנשים אתגרים מנטליים ולגרום להם לחשוב. 

מאוד התחברתי לשפה שלו ויש הרבה מה ללמוד ממנו. הוא מעלה את השאלות הנכונות וגורם לאנשים לחשוב. הרבה פעמים כשהקריאה קולחת אנחנו מתעמקים פחות. יעקב בורק, בכתיבה שלו גורם לך לעצור ולחשוב לרגע על מה שקראת. לוקח קצת זמן לקרוא אותו אבל זה שווה את זה.

כשאסיים אני אעדכן אתכם אם אני עדיין ממליץ עליו, אבל נכון לעכשיו- מומלץ!

עוז קורן מדבר על הספר: פעם כשאהיה יותר צעיר

מתוך לייב בקבוצת משגשגים בפייסבוק ששודר בתאריך 29.09.2020

תגובות פייסבוק

הגב

*