זה חייב להיות קשה?

זה חייב להיות קשה?

זה חייב להיות קשה?

כל אחד יכול לשים את מה שהוא בוחר בתוך השאלה הזו. האם החיים חייבים להיות כל כך קשים? האם הפרוייקט הזה חייב להיות כל כך קשה?

זה מאוד קשור לפרדיגמות שלנו כי יש אנשים שאצלם זה לא קשה- אצלם זה קל.

אם נסתכל על זה באופן כללי, החיים שלנו היום מאוד מאוד קלים. החיים לפני 100 שנה היו הרבה יותר קשים, כשהאנשים נאלצו לקום כל בוקר ולעבוד פיזית במפעלי ייצור ובחקלאות. אם ניקח 200 שנה אחורה זה היה אפילו יותר קשה! לפני שהיה חשמל ולפני שהיתה מערכת סניטציה, אחוז גדול מאוד מהאנשים נפטרו ממחלות שנחשבו חשוכות מרפא, מחלות שהיום ניתן לחיות איתן בזכות המצאת האנטיביוטיקה והתפתחות הטכנולוגיה.

אז אין ספק שלעומת אז, החיים היום הרבה יותר קלים, ועדיין בהרגשה שלנו זה לא קל. בהרגשה שלנו החיים בדיוק כמו שהם היו לפני כן. זו לא המציאות כמובן, זו רק ההרגשה שלנו.

לפני כמה ימים היה לנו לייב שנקרא “סיפורי דגים” שסיפרתי על פרק מהספר של יעקב בורק. מה היפנים היו צריכים לעשות כדי להשיג את הטעם המושלם של הדגים. לאחר מספר נסיונות, הם הגיעו למסקנה שאם הדגים לא מאמצים את השרירים שלהם, הטעם שלהם  הופך “עייף” ומאבד מהטריות שלו.

המסקנה המתבקשת לגבינו היא שאנחנו חייבים שיהיו לנו אתגרים. אם זה יהיה קל מידי, אנחנו נתנוון מנטאלית. אז נאתגר את עצמנו בתשבצים, בעיות חשיבה, בעיות מתמטיות, משחקי שח-מט וכו’. (אגב, סיימתי את הסדרה גמביט המלכה ואני ממש ממליץ לצפות בה!)

תחשבו על זה- שרירים בגוף שלנו נבנים כשאנחנו מאתגרים אותם, כשמאמצים אותם. לא מאמץ רגיל אלא מאמץ יתר. זה נקרא היפר-טרופיה. המאמץ הזה גורם לכך שסיבי השרירים נשחקים ונקרעים ואז נבנים שרירים גדולים וחזקים יותר. 

כך גם בפן המנטלי. אמרו לכם פעם שאם זה קשה סימן שאתם בעלייה?

זה חייב להיות קשה, אחרת לא נהיה בצמיחה. (משמעות החיים היא לא 42 חחח) משמעות החיים היא צמיחה. לזה נועדנו, רבייה וצמיחה. אבולוציה.

אז יצאנו לדרך עם ההשקה, והיה לי אתגר עם הווטסאפ בוט שנמשך כמה ימים. למרות שזה היה רק חלק קטן מאוד מתוך ההשקה, התעסקתי איתו במשך כמה עשרות שעות. אם אין אתגר- אין צמיחה, אין את ההרגשה הטובה שהצלחנו להתגבר על המשבר או האתגר. זה מאתגר כדי שנתגבר. 

שלשום, כמה דקות לפני שהתחלנו את ההשקה, אמרתי לקמפיינר שלי שאני רוצה לעשות טסט אחרון (בדיקה אישית) ועליתי על עוד באג שקשור לטופס ההרשמה לקמפיין עצמו. דיברתי עם חברת מערכת הדיוור, איתרנו את הבאג, מצאנו פתרון ויצאנו לדרך.

אתמול אחר הצהריים עליתי על אתגר חדש, ועדכנתי אותם. לאחר כמה שעות הם חזרו אלי כדי לעדכן שאין להם פתרון, והם עדיין עובדים על זה. דיברתי עם הבעלים של החברה, אסף (שהוא גם חבר טוב שלי ונמצא פה בקבוצה). יש לי פריווילגיות אצלו 😉 והם עבדו הרבה אחרי שעות העבודה כדי לסדר את זה. בשעה 21:00 דיברתי עם המפתח שלו ועדיין לא מצאנו פתרון לנושא, צריך ממש לכתוב קוד חדש או נוסף כדי לפתור אותו. 

מצד אחד זה מבאס. ההשקה רצה ואני לא מקבל את כל הנתונים. הנתון שחסר לי הוא- מאיפה הלקוח המתעניין הגיע. זה גורם לכך שאנחנו לא יודעים איזה קמפיין עובד. אין לנו איך למדוד אפקטיביות של כל קמפיין, אנחנו מגששים באפלה. אז מגיעים לקוחות מתעניינים אבל אנחנו לא יודעים דרך איפה, ואתם בטח מבינים למה חשוב לנו לפתור את זה.

אני אשמח שיהיה פתרון, אבל תבינו מה קורה פה. כתוצאה מאתגר נקודתי אצלי, המערכת הזו תשתפר בשורה התחתונה. אני משתמש כבר 8 שנים במערכת הזו, ולא בשביל לטפוח לעצמי על השכם, אבל המערכת השתפרה בזכות אתגרים שצצו אצלי במהלך השנים.

זו המטרה- לשפר ולהשתפר כל הזמן. אז- כן. זה נועד להיות קשה! זה נועד להיות מאתגר! אם לא, אנחנו פשוט נתנוון, ברמה הפיזית וברמה המנטלית. ככל שזה יותר מאתגר אנחנו משתפרים גם כאנושות. 

לדוגמה, אתגר ההתחממות הגלובלית, שאם הוא יימשך הוא יכול להביא לחיסול האנושות. אין לי ספק שנפתור את זה כאנושות בדרך כזו או אחרת. אנחנו לא ניכחד, אנחנו נמצא פתרונות יצירתיים. חלקם יהיו לחזור אחורה וחלקם להתקדם קדימה.

אנחנו צריכים למצוא את הפתרונות גם בחיים שלנו. כבר בחודש מרץ פתחנו את הקבוצה הזו כדי למצוא פתרונות לתקופת הקורונה- מה לעשות כשאנחנו תקועים בבית בסגר? חשבנו והצענו אלטרנטיבות ביחד, וכולנו התגברנו על הרבה מאוד קשיים ואתגרים. חלק מהאנשים בחרו והצליחו גם לשגשג למרות הקורונה (או בזכות הקורונה), וחלק חזרו לחיים הרגילים שלהם.

אני רוצה להזמין אתכם לחשוב על העניין הזה עם עצמכם ולמצוא פתרונות יצירתיים. 

תמשיכו לשגשג.

זה קשה? מעולה! זה אומר שאתם בצמיחה 🙂

זה חייב להיות קשה?

מתוך לייב בקבוצת משגשגים בפייסבוק ששודר בתאריך 28.10.2020

תגובות פייסבוק

הגב

*