עוז קורן – איך לתזמן נחיתה על הירח

עוז קורן – איך לתזמן נחיתה על הירח

כמעט בכל הרצאה שלו, בוב פרוקטור אומר שהיכולות המנטליות שלנו כבני אדם, הביאו אותנו למצב שבו אנחנו יכולים לתזמן נחיתה של חללית על הירח, ברמה של שבריר שניה.
ואז הוא שואל- איך מצד אחד, באמצעות שימוש במדע, טכנולוגיה ומתמטיקה של שנות ה- 50 וה- 60 (המצאת הרקטה), אנחנו מסוגלים לתזמן נחיתה על הירח ברמה של שבריר שניה?
ומצד שני, אנשים לא מצליחים לתזמן שום דבר בחיים שלהם? הם כמו עלה נידף ברוח, עפים מצד לצד לגמרי חסרי שליטה? הנושא הזה תמיד הצחיק אותי. 

כאנושות, אנחנו מצד אחד כל כך מדוייקים ומסונכרנים- תחשבו מה זה הצריך. (ובואו נתעלם לרגע מתיאוריות הקונספירציה שה”נחיתה” לא אמיתית וצולמה בהוליווד).

תחשבו כמה אנשים היו צריכים לעבוד בסנכרון ובשיתוף פעולה?
גם אם נשים רגע את הנחיתה הזו בצד, תחשבו מה צריך כדי לצלם סרט הפקה הוליוודי ענק, או מה זה אומר לייצר מכונית היום?
תחשבו כמה אנשים צריכים לפעול יחד, כמה חברות מעורבות בתהליך, כמה ספקים, מהנדסים, תאורטיקנים, אנשי עיצוב, אנשי ביצוע, וכמה רובוטים שפועלים יחד.
זה מדהים לחשוב לאן הגענו כבר כאנושות. אילו יכולות יש לנו.

אתמול יצאנו לדרך עם שיווק המחזור החדש של “המשקיע” שיפתח במרץ (מחזור 8). ההשקה הזו שונה בתכלית מההשקה הקודמת, שהיתה בקיץ. 

כשבוע לפני שפתחנו את מחזור 7 של המשקיע, חן ואני ישבנו ובדקנו את כל האספקטים של ההשקה.
בדקנו מה היינו רוצים לשמר, מה לשפר ומה היינו רוצים לשנות בפעם הבאה. לקחנו את כל המסקנות וחילקנו אותן לנקודות.
אחר כך פרטנו כל נקודה עד לרזולוציות הקטנות ביותר.

לפני כשבועיים שיתפתי אתכם בתאריך שבו אני רוצה לצאת לדרך, התכנית היתה לצאת להשקה ב- 1.11.2020 

זה לא היה ממש יעד, חשבתי שיהיה נחמד לצאת בתחילת נובמבר (זו השקה ארוכה שתימשך כמה חודשים), כי רצינו לבדוק אספקטים אחרים הפעם.

כבר מלפני 3 שבועות, כשהתחלתי לסמן וי על כל המשימות שלי, הבנתי שאני יכול להקדים את ההשקה בשבוע. הכל הלך והסתנכרן עם התאריך החדש, למרות האתגר עם הוואטסאפ בוט שסיפרתי לכם עליו. 

בשבוע שעבר, לאחר שעלינו על האתגר הזה, אמרתי לכם שאני רוצה להתחיל את ההשקה ביום ראשון, או גג ביום שני. אם לא היה האתגר הזה, כבר הייתי יוצא לדרך ביום ראשון.  אך גם איתו, אתמול אחר הצהריים כבר עלינו לאוויר עם הקמפיין החדש. הכל עובד!

אני אשמח אם תוכלו לעשות לפוסט הזה לייק ולשתף. יש שם הרבה מאוד טיפים טובים שכתבתי לכל מי שמתעניין או אי פעם התעניין בנדל”ן, זה פוסט עם ערך מאוד גבוה. 

אני רוצה לשתף אתכם במה שגילינו לגבי השיווק בפייסבוק. בהשקה הקודמת ניסינו יותר מ-25 פוסטים שונים בפרסום. 3-4 הפוסטים שעבדו לנו הכי טוב (כולל האחד הספציפי שעבד יותר טוב מכולם) הם כולם פוסטים שהערך בטקסט שלהם היה מאוד גבוה- פוסטים עם טיפים, הצעות, תוכן וכו’. 

אלה לא היו סרטוני וידאו- לא קצרים ולא ארוכים, ולא תמונות מסקרנות או יפות. דווקא תמונות אישיות- שלי עם טלי, שלי עם הילדים או תמונות של חן בתוספת של ערך טקסטואלי עבדו הכי טוב. 

כשהבנו את זה, החלטנו לצאת לדרך עם הפוסט הנוכחי, כבר יש עליו תנועה מאוד יפה. לפני כשעה ביצעתי בדיקה, כמות הלידים היא מאוד יפה יחסית לזמן שהוא באוויר, והעלות לכל ליד עומדת לחלוטין ברף שהצבתי לאנשי השיווק והקמפיינרים.

אם נמשיך ככה תהיה לנו השקה מעולה! בימים הקרובים אנחנו עדיין נמצאים בשלבים של הטסטים, ובודקים כל חלק בנפרד. כמו שאמרתי, יש כאן המון מערכות שצריכות לעבוד יחד, בסנכרון. 

ללקוח או משתמש קצה שרואה את הפוסט, אין מושג כמה מערכות עובדות כאן במקביל כדי ליצור את מה שהוא רואה, זה לא כמו שהיה פעם.

לפני כמה שנים, כשרק התחלתי לשווק את הפרוייקטים שלי, הכל היה ממש פשוט. כל מה שהיה צריך זה פוסט בפייסבוק ועמוד נחיתה. 

האנשים שהתרגלו לפשטות שהיתה פעם ועדיין עובדים כך, זה לא עובד להם יותר. עולם הקמפיינים והפרסום כל הזמן מתעדכן ומשתנה לנוכח ההתפתחות והמצב החדש.

עכשיו אני רוצה לקשור את זה לנושא שלנו היום, לסנכרן ולתזמן נחיתה על הירח ברמה של שבריר שניה.

הקמפיינים שלי אמנם לא היו מתוזמנים ברמת שבריר שניה, ובכל זאת, זה עבד בצורה כל כך יפה. עמדנו ביעד.

בשורה התחתונה אני רוצה לתת לכם את הפתרון, והוא מאוד פשוט: תכנון לוחות הזמנים שלנו ועמידה בהם בכל מחיר! 

אם אנחנו עובדים עם לו”ז חודשי, שבועי ויומי ומשהו שם מתחיל להתפקשש, הוא ישפיע על הדד-ליין שלנו, או על היעד הסופי ואנחנו רוצים להימנע מזה.

כשמסתכלים על מכלול הדברים, אנחנו חייבים להיות מאוד נחושים לעמוד ביעדים היומיים והשבועיים.
זה אומר שלפעמים נצטרך לעבוד “אקסטרה”, לעבוד גם עד השעות הקטנות של הלילה אם צריך.
כי במידה ולא נפצח את זה ברמה היומית, זה יכול ליצור כדור שלג ענק שיוציא את המערכת שלנו מאיפוס.
כמו שאמא שלי אומרת- זו דבקות במשימה, ואני אדייק- זו דבקות בלוח הזמנים.

כשרצו להנחית את החללית ההיא על הירח, תאמינו לי שהיו אנשים שלא ישנו בלילה.
אנשים ונשים שעמלו על המספרים, לפצח אותם, לבדוק משוואות ולבצע בדיקות ראשונות, שניות, שלישיות וגם רביעיות.
כשמסכנים מיליארדי דולרים, צריך לבדוק את המספרים כל הזמן. 

אז זה מה שאני עושה עכשיו, בודק את המספרים כדי לוודא שכל החלקים במשוואה שלי עובדים.
עד שלשום בדקנו את המערכת של הבוט, אתמול בערב (אחרי שכבר יצאנו לדרך) התקנתי עוד גרסה חדשה של הבוט כדי לוודא שהכל תקין.
אז הכל רץ, הכל חלק ואנחנו באוויר.

לפני שנסיים אני רוצה לברך את כל המצטרפים החדשים לקבוצת “משגשגים”.
יהיו עוד אנשים שיצטרפו אלינו בקרוב, כבר מתוך ההשקה עצמה. 

ולכל מי שרק התחיל את התהליך: ברוכים הבאים ל”תפסת אמריקה“! 

עוז קורן איך לתזמן נחיתה על הירח

מתוך לייב בקבוצת משגשגים בפייסבוק ששודר בתאריך 27.10.2020

תגובות פייסבוק

הגב

*